Wetenschap en techniek

In de kleutergroepen wordt er al veel aan techniek gedaan. Er is een mooie timmerhoek en de kinderen hebben veel soorten constructiemateriaal tot hun beschikking. Verder wordt er gewerkt met probleemstellingen, waar dan een oplossing voor wordt gezocht, indien nodig met proefjes. De kleuters werken op iPads met Osmo en krijgen de eerste beginselen van programmeren mee door te spelen met Beebots.

In de bovenbouw is er een paar keer per jaar een techniekcircuit, waar de leerlingen in groepjes, onder begleiding van ouders, kennis maken met allerlei aspecten van techniek. Groep 7 en 8 bezoeken het leer- en ontdekcentrum Technodiscovery in Ede, en Mad Science Nederland komt voorstellingen geven. De leerlingen werken aan hun ICT vaardigheden door het programmeren van Beebots, Dash en Dot robots en Micro:Bit computers.